بخشی از نمونه های نصب شده در تهران و شهرستان ها

بخش کوچکی از حضور پرقدرت شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک در نصب و راه اندازی تلویزیون ها غول پیکر شهری و تابلو های عریض LED که در ویدیو زیر قابل مشاهده است:

  •  نصب یکی از بزرگترین تلویزیون های شهری داخل سالنی در سالن اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران، فروردین ماه 1396.
  • نصب تلویزیون شهری جهت استفاده عموم شهروندان محمدیه قزوین در پارک مهرگان به ابعاد 35 متر مربع با حضور سرکار خانم ابتکار رییس ساز مان حفاظت محیط زیست در سال 1396 .
  • نصب تلویزیون شهری با نصب حرفه ای بر روی سازه مهندسی ، تهران، بیمارستان اقبال سال 1396
  • و بسیاری موارد دیگر در تهران و شهرستان ها.
تلویزیون های شهری (تاریخچه و مبنای استفاده)

تلویزیون شهری

ایده استفاده از ابزارهای تبلیغاتی چگونه بوجود آمد؟

شاید نتوان گفت که تاریخچه اولین تبلیغات محیطی به چه زمانی بر میگردد. اولین مغازه یا اولین فروشنده که فهمید برای نشان دادن محل کسب و یا جلب توجه مشتری می توان از تابلو استفاده کرد. واقعا که بود؟ شاید بتوان بر روی سنگ نوشته ها چیزی پیدا کرد. شاید بتوان گفت با پیشرفت صنایع بزرگ و توسعه کارخانجات و تولید صنعتی این فکر به ذهن تولیدکنندگان و مشاورین تبلیغاتی رسوخ کرد که از ابزارها و رسانه های عمومی برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنند. تلویزیون و رادیو یکی از این ابزار و رسانه هاست که به دلیل هزینه بالا و استفاده نکردن همه تا حدی کنار گذاشته شده است. به این دلیل بسیاری از مشاورین تبلیغاتی استفاده از بیلبوردهای شهری را به عنوان یک ابزار قدرتمند و موثر به تولیدکنندگان معرفی می کنند.

لزوم استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در فضاهای گوناگون شهری

امروزه شرکت ها و تولیدکنندگان به خوبی دریافته اند که تکرار و آشنا شدن مخاطب با برند اولین گام ورود به دنیای تجارت بزرگ جهانی است. به همین دلیل تولید کنندگان و شرکت های بازرگانی حاضر نیستند هیچ فضای تبلیغاتی را از دست بدهند، لذا بهترین محل تبلیغ کالای خود را محل های پر تردد و پر بازدید قرار میدهند. استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی درشهرها از زمان نه چندان خیلی دور متدوال گردیده است. بیلبوردهایی در ابعاد بسیار بزرگ با پایه های بیش از 4 متر از ارتفاع در کنار خیابان ها و اتوبان ها و یا پشت بام مناطق پرتردد و یا دیوارهای ساختمان های خیابان های شلوغ. شاید بیراه نباشد اگر می گوییم که در تیررس مخاطب بودن یک تابلو و یک بیلبورد است که قیمت آن بیلبورد را مشخص می کند.

ورود تلویزیون شهری به دنیای تبلیغات

با این رویکرد تابلوهای تبلیغاتی و بیلوردهای تبلیغاتی رفته رفته جای خودشان را به تلویزیون های LED دادند. داشتن نور وتحرک باعث فزونی جذابیت این ابزار تبلیغاتی گردیده است. تلویزیون های شهری برخلاف بیلبوردهای بی رنگ و رو، ابزاری مدرن و جذاب برای استفاده کنندگان و مخاطبین قرار گرفته و با توجه به استفاده از تکنولوژی روز دنیا این کالا را به یک کالای شاخص زندگی مدرن و شهری تبدیل کرده است، در سری جدیداین تلویزیون های LED با استفاده از تراکم بالای LED و کیفیت تصویر دیده شده چندین برابر زیباتر از تصاویر تلویزیون های شهری نسل قدیم می باید. مضاعفا بر اینکه مصرف برق و شدت گرمای تولیدی این تلویزیون شهری افزایش نیافته است.

در تلویزیون های جدید می توان در حداقل فضا تصویری زیبا و دلنشین را به مخاطب ارائه کرد؛ به طوری که مخاطب را میخکوب جذب نمایش زیبای تصویری کند که در هیچ کجا ندیده است. ترکیب رنگ و نور و تکنولوژی به قدری برای مخاطبین جذاب است که تا مدتها تصویر دیده شده را در ذهن مرور می کنند و این برای تبلیغات کننده یعنی یک پیروزی.

ویژگی های تلویزیون شهری

دغدغه ضد آب و ضد ضربه بودن و طول عمر و گارانتی و خدمات پس از فروش وسایل الکترونیکی همیشه برای مصرف کنندگان بوده است. به لطف تولید وسیع و همه گیر بودن استفاده از این ابزار در سرتاسر دنیا باعث شده این دغدغه از بین رفته و تولیدکننده و فرونده این ابزار با خیال راحت نسبت به ارائه تعهدات به خریداران اقدام نماید.

توصیه‌ای برای خرید تلویزیون های شهری

توصیه ما به خریداران این است با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و تغییرات سریع مواد اولیه همیشه تعدادی قطعات یدکی را همراه با تلویزیون شهری خرید کنید تا در صورت خرابی قطعات در سال های آینده با مشکل عدم تولید یا خارج شدن از چرخه تولید قطعه درخواستی مواجه نگردید. و نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ تلویزیون شهری و کیفیت نمایش آن نیز بی تردید تاثیر بسزایی در قیمت آنها خواهد داشت!

قطعات تشکیل دهنده یک تلویزیون شهری
شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک
بزرگترین تولید کننده تلویزیون های غول پیکر شهری
کابینت

از جمله اصطلاحات رایج دیگر برای این قطعه، فریم یا قاب است که مجموعه قطعات یک تلویزیون شهری را در خود نگه می دارد و ماژول ها بر روی کابینت با نظم و دقت مونتاژ و بسته می شوند. بسته به ابعاد و سایز مورد نظر مشتری تعداد کابینت ها در یک تلویزیون شهری متفاوت است و قابلیت چیده شدن کنار همدیگر را دارند. ضخامت ورق مورد استفاده در کابینت ها معمولا 1.5 میلی متر است همراه با رنگ الکترواستاتیک کوره ای.

منبع تغذیه (پاور)

منبع تغذیه سوئیچینگ Switched-Mode Power Supply وظیفه تامین انرژی الکترونیکی مورد نیاز قطعات مانند : برد کنترل و ماژول ها، جهت اجرای تصویری یکنواخت و پایدار بر روی تلویزیون شهری را بر عهده دارد که منابع تغذیه  بسته به تعداد ماژول های استفاده شده بر روی تلویزیون شهری مورد استفاده قرار می گیرند (هر چه ابعاد تلویزیون بزرگتر باشد تعداد ماژول های بیشتری استفاده شده و منابع تغذیه بیشتری نیز استفاده خواهد شد).

ماژول

صفحه نمایش تلویزیون های شهری در واقع تشکیل شده از مجموع های کوچکتری از تعدادی بلوک به شکل مستطیل یا مربع که به صورت کاملا منظم و با شکلی بسیار دقیق کنار هم چیده شده. قطعات اصلی یک ماژول واشر آب بند، رزین آب بند، آفتاب گیر (ابرویی، سایه بان) و یک برد PCVدو طرفه که یک طرف آن مجموعه LED ها قرار دارند و طرف دیگر قطعات الکترونیکی مانند : آی سی، مقاومت، خازن قرار دارند. LED  ها در ماژول ها معمولا شامل دو نمونه DIP – SMD  می باشد.

برد کنترلر

در واقع مرکز فرمان و کنترل تلویزیون شهری است که وظیفه منتقل کردن تمامی دیتاهایی که از سمت کاربر به صورت آفلاین و آنلاین دریافت می کند بر روی صفحه نمایش ( که تشکیل شده از مجموع ماژول ها) را بر عهده دارد. شامل درگاه های USB و LAN است که بسته به نوع و نیاز مشتری قابلیت اتصال وایرلس نیز به این برد قابل اضافه شدن است.این بردها با استفاده از نرم افزارهایی که شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک در اختیار شما قرار می دهد قابل کنترل و برنامه ریزی هستند.

دنیای رنگ های متنوع با کیفیت پخش تصاویر فوق العاده بالا با ماژول های فول کالر

تلویزیون شهری

مراحل نصب و راه اندازی - قزوین، شهرداری محمدیه

اقسام تلویزیون های شهری بر حسب مدل ماژول

  • Indoor
  • Outdoor
Indoor (محیط داخلی)

نمونه ایندور بسیار با کیفیت با قابلیت پخش تصاویری خارق العاده و شدت نور 1200 تا 1800  صرفا جهت استفاده در فضاهای مسقف و فضاهای سر بسته مانند : مراکز خرید، فروشگاه ها، سالن هایفرودگاه، مترو و راه آهن، آمفی تئاتر و سالن های کنفرانس و . . . قابل استفاده است، نوع ساختار ماژول ها در این مدل ضدآب نبوده و فاقد آفتاب گیر (ابرویی) است.

Outdoor (محیط خارجی)

نمونه های اوت دور نیز دارای کیفیتی بالا و با شدت نور 4500 به بالا، جهت استفاده در محیط های کاملا باز ، حتی مقابل نور خورشید با وضوح تصویری بالا قابل استفاده است، ماژول های این مدل کاملا ضد آب و تا حدودی ضد ضربه هستند، دارای آفتاب گیر (ابرویی) که امکان پخش تصویر شفاف و با کیفیت در طول روز در مقابل نور را مهیا می سازد. از این نمونه بنا بر دلایل ذکر شده در فضاهایی مانند : خیابان ها ، چهار راه ها و میادین، فرودگاه ها، نمایشگاه ها، فضاهای سبز و … می توان استفاده کرد.

تلویزیون های شهری در راه اندازی نیز به دو دسته تقسیم بندی میشوند :

  • آفلاین
  • آنلاین
آفلاین

آفلاین: توسط یک برد با حافظه داخلی و توسط درگاه یو اس بی و یا شبکه، قابل برنامه ریزی است و یکبارتوسط اپراتور برنامه ریزی می شود و بطور مستقل از یک کامپیوتر به کار خود ادامه می دهد، معمولا در نمونه هایی با ابعاد کوچک کاربردی است.

آنلاین

آنلاین : توسط یک برد بصورت آنلاین و با استفاده از یک کامپیوتر به عنوان کنترل کننده مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا در نمونه هایی با ابعاد بزرگ کاربردی است.